maanantai 23. toukokuuta 2011

Mitä kuuluu, Turku?

Yleensä, kun nähdään joku henkilö pitkästä aikaa, ensimmäinen kysymys on, että mitä kuuluu. Usein siihen liittyy jatkokysymys töistä, perheestä, harrastuksista, seurustelusta tai opiskelusta. Yleensä minulta kysellään, kuinka opiskelut ovat menneet ja kuinka olen viihtynyt Turussa. Näin vuoden loputtua voisin vastata samoihin kysymyksiin täällä julkisesti.

Turku ei ole niin paha kuin maineensa, joten ensi vuonna tänne opiskelemaan muuttavat voivat huokaista helpotuksesta. En sano, että minä ja Turku olemme vielä rakkaita toisillemme, mutta sanoisin, että Turku on suloinen ystäväni, joka on jollakin tavalla erityinen.


Niin, opinnot loppuivat, ja olen tyytyväinen tämän vuoden tuloksiin. Viimeinen tenttikin on hyvin suurella todennäköisyydellä pamahtanut läpi, opintopistemäärä ylittää reippaasti opintotukeen tarvittavan, ja sain ensimmäisen vitosen. Wuhuu! Nyt voin mielestäni ihan hyvällä omallatunnolla unohtaa opiskelun hetkeksi.

Kuten olen aiemminkin tässä blogissa todennut, on toinen työ toisen työn lepo. Olin onnekas, sillä löysin mukavan kesätyön. Onnekkuutta riitti niin paljon, että töitä ei ole ihan koko kesää, vaan lomaakin jää sopivasti.


No, loppuviikosta sanoin Turulle heihei:t vähäksi aikaa, kun isä tuli hakemaan minut ja muutaman laatikon autolla kotikaupunkiin. Kylläpä oli vaikeaa miettiä, mitä tarvitsen seuraavan kolmen kuukauden aikana! Lähes kaikki vaatteet lähtivät mukaan, sillä (onneksi) tein jo syksyn muuton yhteydessä rankan käden inventaarion oikeastaan kaiken tavaran suhteen. (Veljeni todennäköisesti nauravat tässä kohdassa, sillä heidän mielestään asunnossa ei tarvita yhtäkään kippoa eikä ainakaan koristetyynyjä. Noin niin kuin kärjistetysti sanoen.)
Kun olin viettänyt pari viimeistä iltaa ihanien opiskeluystävieni kanssa, puunannnut ja siivonnut ja pakannut kaikki tavarani, alkoi tuntua omituiselta. Mitä, nytkö on se hetki, jota olen monesti talven vaikeina hetkinä odottanut? Enkö todella tulekaan tähän asuntoon enää sunnuntai-iltana takaisin? Toki menen Turussa kesällä käymään, mutta pääasiassa vietän loman kuitenkin kotikaupungissa. Hassua, hassua, omituista... mikä ikävä minun tuleekaan kaikkia kavereitani! Ja kuinka silti olen aivan fiiliksissä siitä, että pääsen kotiin.


Mutta niin se on, että ensimmäinen opiskeluvuosi on takanapäin! Olenkin vähän miettinyt, mitä teen tämän blogin kanssa kesän aikana. Koska tämä keskittyy lähinnä Turkuun sekä opiskelijaelämään, enkä juurikaan ota osaa kumpaankaan kesällä, en oikein tiedä, mitä tekisin. En halua muuttaa blogin konseptia sellaiseen "kävin tänään rannalla, tällaista söin, ostin uuden paidan" - tosin ei sillä, että tällaisissa blogeissa olisi mitään vikaa! Se ei ehkä ole vain minun juttuni. Siksi kysyisinkin teidän mielipidettänne: mitä mieltä olette? Haluatteko lukea jotain kesälläkin, ja jos haluatte, mistä asioista? Joitakin menovinkkejä Turkuun voisin kirjoitella ja ehkä satunnaisesti jostain muustakin (minulla on ainakin yksi ravintola-arvostelu jemmassa). Todennäköisesti blogi päivittyy kesän aikana kuitenkin harvemmin.

Mutta kertokaahan mielipiteitänne!

2 kommenttia:

  1. löysin blogisi vasta eilen, joten tietenkin toivon postauksia myös kesällä. :) toki vanhoissakin riittää luettavaa joksikin aikaa.

    VastaaPoista
  2. Minäkin toivon postauksia kesän aikana. Turkuvinkit kiinnostavat aina ja olisi ihan mukavaa kuulla kesän kuulumisiakin.

    VastaaPoista

Kerro, kerro kommenttis :)