tiistai 25. syyskuuta 2012

Kuinka tutustuin Turkuun

Ensinnäkin haluan kiittää teitä ihanista kommenteista, joita sain sähköpostia myöten. Näyttää siltä, että haluatte jostain syystä yhä lukea minun tarinointiani.

Olen miettinyt tätä asiaa pari viikkoa. Oikeastaan kirjoitusongelman ydin on siinä, etten ole täällä enää "tutustumassa Turkuun." Minä elän ja asun Turussa, joka on minulle jo monella tapaa tuttu ja kotoisa.


Siltikin, vaikka pääpiirteittän osaan ulkoa vain keskustasta kahden-kolmen kilometrin säteellä olevat kadut, enkä esimerkiksi ole ihan varma, missä sijaitsee paikka nimeltä Runosmäki. Silti voin jo olla kotonani Turussa ja mikä suurin oivallus - minulla on oikeus siihen.

Oikeus on siis olla ja viihtyä jossain muuallakin kuin kotikaupungissa. Minun ei ole pakko olla siellä aina viikonloppuisin, vaikka täällä Turussa ei olisikaan sen kummempaa tekemistä. Kukaan ei ole koskaan minua pakottanutkaan - pääasiallisena syyllisenä tähän olen ollut minä itse. Mutta ehkä aika on viimeinkin kypsä siihen, että voin olla jo pidempiä aikoja poissa. Sitä paitsi - minulla on Turussa elämä, joka ei missään nimessä ole tylsää tai yksinäistä. Jos katkaisen tämän elämän aina kolmeksi päiväksi viikosta ja menen elämään kotiin, on lopputulos se, ettei sitä kotia tai kokonaisvaltaista elämää ole oikeastaan missään. Se on tässä huomattu kahden vuoden aikana. Ja vaikka Miley Cyrus laulaa (hehe): "You got the best of both worlds" niin ei se aina niin mene. Toki joskus, mutta ei aina.

Graffititaiteilijan näkemys kaupungista.

Mistä siis voisin kirjoittaa? En halua tästä blogista henkilökohtaista päiväkirjaani tai itseni esittelyä. En väitä, että sellaisissa blogeissa olisi välttämättä jotain vikaa (olen monessa lukijana), mutta minä haluan, että (lähes) jokaisella kirjoituksellani on jokin laajempi tarkoitus kuin minä itse. En ehkä jaksa enää ihmetellä Turkua ulkopaikkakuntalaisen silmin, mutta voisin yrittää kertoa Turusta uudella tavalla niin kuin ehdotittekin. Ehkä lisään myös hieman opiskelijajuttujen määrää - toivon, että voisin kirjoittaa sellaista, mihin muutkin opiskelijat tai joskus opiskelleet voisivat samaistua. Voi olla, että kestää hetken, ennen kuin uusi linja selkeytyy. Voi myös olla, ettei linja tästä lopulta juurikaan muutu mihinkään. Katsotaan kuitenkin, mitä tapahtuu.

Toivottavasti pysytte mukana ja kerrotte minulle jatkossakin kaikki ideanne sekä toiveenne tämän blogin suhteen. Vuorovaikutuksellisuus ja interaktiivisuus ovat, nähkääs, nykypäivän sanoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro, kerro kommenttis :)