sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Paluu Turkuun

Onpa ollut mukava huomata, että viimeisten viikkojen aikana blogin lukijamäärät ovat jonkin verran lisääntyneet! Myös lisääntynyt kommentointi on ollut mukavaa :) Tervetuloa vain uudetkin sivulla vierailijat ja kertokaahan ihmeessä, mistä Turkuun liittyvästä mahdollisesti haluaisitte lukea!

Tänään palasin Turkuun taas. Olen ollut nyt jonkin aikaa kotikaupungissa, sillä opiskeluissa oli taukoa ja tiedossa vain kirjatenttiin lukua. Sen vuoksi kurvasin junalla kotiin ja elämään kotikaupungissa. Nyt olen tullut takaisin ja oikeastaan oikeinkin hyvillä mielin. Kerrankin olin saanut myös postia, heh.





Mutta millaiseen kaupunkiin palasinkaan! Kotona ylpeilin sillä, että "Turussa on jo melkin kesä." Vaan juna lipuikin helmikuiseen palmusunnutaikaupunkiin, jossa lunta tuprutti hiljalleen.

Sitten olikin hauskaa vetää lentolaukkua perässä lumisohjossa. Aina välillä vilkaistessani taakse huomasin raahaavani suurta lumikökköä laukun mukana. Välillä pyörät jumittuivat ja jouduin potkimaan lunta niistä irti. Silloin on hyvä ajatella iloisia asioita. Minua ei harmittanut lainkaan, sillä unelmoin tulevista ihanista ja jännittävistä jutuista. Sen vuoksi suukin pysyi hymyssä ja olin kotona ennen kuin arvasinkaan.






Unelmaviikkoa kaikille!

8 kommenttia:

  1. Unelmaviikkoapa hyvinkin! Huomenna matkustan sinne kauas Turkuun kirjoittamaan vuokrasopimuksen :)

    VastaaPoista
  2. Sama juttu Espoossa, yöllä satoi 10 cm lunta, taas on täysi talvi.

    VastaaPoista
  3. iituliina: Mahtavaa - tervetuloa Turkuun, tämä on hieno kaupunki! (toivottavasti et unohtanut talvikenkiä).

    Sussi: 10 cm, huhhei. Ja nyt pitäisi olla pääsiäinen!

    VastaaPoista
  4. näin sut varmaan sillal...

    VastaaPoista
  5. Mun on nyt ihan pakko sanoa, että tämä sun blogi on aivan mahtava, varsinki kaikki Turun murteeseen liittyvät postaukset :D
    Lievittää vähän sitä Turku-ikävää, joka iskee aina sillon tällön täällä toisella puolella Suomea :)

    VastaaPoista
  6. Voi kiitos, Anonyymi! :D Ihanaa, että aidot turkulaiset, jotka ovat nykyään ulkoturkulaisia, saavat lievitystä ikävään tästä minun blogistani. Olen ihan otettu siitä, että tällaisena kaupunkiinmuuttajana olen pystynyt tallettamaan jotakin olennaista kaupungista, minkä aidot turkulaiset oppivat jo päiväkodissa... :)

    VastaaPoista
  7. Kyllä, hyvin olet onnistunut :) Onneksi kuukauden päästä pääsee takaisin niihin maisemiin muutamaksi kuukaudeksi - ehkä jopa kyllästymiseen asti. Tällanen viha-rakkaus -suhde omaan kotikaupunkiin :D

    VastaaPoista
  8. Sellaista se vähän on - välillä sitä rakastaa enemmän kuin mitään ja välillä tekisi mitä vaan, että pääsisi pois...

    VastaaPoista

Kerro, kerro kommenttis :)